Přejít k obsahu webu
9.5.2016 / kaldy123

Pozvání ke vzdálené pomoci.

Invite for remote help. Při několika posledních školeních jsem zbystřil: ačkoliv je tato vychytávka k dispozici od Windows 7, spousta adminů ji nezná.

Na druhé straně, není se čemu moc divit: MS dává instrukce typu: otevřete nástroj pozvání ke vzdálené pomoci (omlouvám se, doma nemám žádné české windows, ale takto nějako to je). Vytvořte soubor
Invitation.msrcIncident a odešlete jej známému. Ten po otevření souboru….

Trochu krkolomné, že ano?

RemoteAssistance01Asi by bylo lepší něco takového: poklepte (správně česky: dvojklik) na ikonu Remote Assistance, kterou máte na ploše. Otevře se vám šablona e-mailu. Doplňte svůj podpis, popřípadě číslo telefonu a odešlete na adresu helpdesk@nasefirma.cz.

Po nějakém čase se vám ukáže na obrazovce žádost o povolení… – povolte. Dále sledujte pokyny na chatu.

Ukažme si, jak pomocí preferencí v Group policy toto lze snadno nastavit.

Celé je to postavené na volání malého exe-souboru msra.exe /email. Pro naše uživatele připravme na ploše ikonu pomocí Group Policy.

Pro zvětšení kliněte na obrázek.

Po zvětšení poklepejte na obrázek.

Ikonu si vyberete z fešáckého grafického rozhraní, doporučuji umístit na plochu. No a podstatné je volání souboru msra.exe /email. Plnou cestu a příklad parametrů najdete na obrázku. Politiku přiřadíte příslušným organizačním jednotkám.

Protože lze předpokládat, že uživatel má alespoň na pozadí nějaký ten Outlook otevřený, po poklepání na ikonu se mu otevře šablona e-mailu. Do instrukcí dejte, že je nutné připojit podpis a odeslat na helpdesk@nasefirma.cz.

 

Uživatel po dvojkliku na ikonu otevře šablonu e-mailu.

Windows 7, MS Office 2010
Windows 7, MS Office 2010
Windows 8, MS Office 2013
Windows 8, MS Office 2013
Windows 10, MS Office 2016
Windows 10, MS Office 2016

 

Po doplnění a odeslání e-mailu se uživateli objeví okno s náhodně vygenerovaným heslem. Za chvíli by se měl ozvat helpdesk (proto ten telefon!!!) a heslo je třeba nadiktovat… Okno reprezentuje současně aplikaci vzdálené pomoci a jeho uzavřením lze promptně celé spojení zrušit!


Na druhém konci, na helpdesku, se otevírá podobné okno, kde je zase nutné toto heslo doplnit.
msraHeslo2
Po doplnění hesla má helpdesk před sebou obrazovku uživatele.

Kliknutím lze zvětšit!

Kliknutím lze zvětšit!

Po zobrazení uživatelovy obrazovky mají oba partneři k dispozici chat a helpdesk dále může požádat o povolení ovládání myši a klávesnice. Pak může uživateli vysvětlit co a jak. Jediné, co mi zde chybí, je VOIP – ale v prostředí enterprise asi nelze předpokládat výskyt sluchátek a mikrofonů (samozřejmě mimo telefonisty :-).

Na závěr: počítač mezi sebou musí mít ethernetové spojení, které probíhá na portu 3389.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: